Spring over hovedmenu
Spring over venstremenu

Spørgsmål fra kommuner, a-kasser mv. om lovgivningen på beskæftigelsesområdet

Har du spørgsmål til lovgivningen på beskæftigelsesområdet og er ansat i kommune, a-kasse el.lign.? Så har du mulighed for at henvende dig til vores juridiske studenterenhed, der hurtigst muligt giver dig svar.

Styrelsen besvarer spørgsmål fra kommuner, a-kasser, Udbetaling Danmark og andre professionelle. Det kan f.eks. være spørgsmål om uklarheder i regler og praksis på beskæftigelsesområdet. Den juridiske enhed har til formål at svare på generelle spørgsmål og tager ikke stilling til konkrete sager. Bemærk, at styrelsens besvarelser er vejledende inden for det pågældende område, og at enheden ikke besvarer henvendelser fra borgere.

Inden du sender dit spørgsmål til os, forventer vi, at du har søgt efter svaret i den relevante lovgivning, i bekendtgørelser, vejledninger og evt. i principafgørelser fra Ankestyrelsen.

Spørgsmålet skal skrives i formularen herunder, og vi vender tilbage hurtigst muligt. Vores målsætning er, at du hører fra os inden for 15 arbejdsdage. Du skal udfylde alle felter i formularen for, at vi kan svare dig. Jo mere præcist, du kan beskrive problemstillingen, desto bedre er vores udgangspunkt for at kunne give dig et fyldestgørende svar.

NB! Skriv ikke personfølsomme oplysninger som f.eks. cpr-nummer.

Sidst opdateret: 25-04-2018